ϟSaRaNGi IrEoLKkA?.










Sanggup keluarga sendiri tabur fitnah belakang ibuku
Wednesday 29 May 2013 | 08:37 | 0 Students
Assalammualaikum.
Apa yang Yu nak cakap ni,mungkin ada sedikit pertalian dengan akal kita.As what we know,remaja dibawah umur macam Yuyu sendiri ni,masih tidak mampu berfikir secara matang.Ilmu masih cetek didada.Tapi,bila sesuatu keadaan yang menimpa itu terlalu tragis buat dirinya,especially diri Yuyu sendiri..yang turut memaksa diri Yuyu untuk masuk ke lembah alam dewasa,adil kah itu?? sedangkan gadis semuda Yuyu ni masih mahu berfikir secara tidak logik.Mean,secara tidak matang.Bukan kemahuan,cumanya memang lumrah.Kadangkala Yuyu merungut,mendengus halus...mengatakan kenapa harus perkara ini terjadi..Namun,apa yang Yuyu dapat kalau berbalah sesama diri Yu sendiri?Tiada bukan?
Okeylah,straight to the point.Yu tau,Yu bukan jenis yang mature dari segi apa sekalipun.Tapi,ada satu perkara ni,yang benar-benar mendorong Yu agar berfikir secara logik akal.Mean,secara matang in fact im not suitable enough to think about it.But,what can i do??if not me,whose wanna to help?

Masaalah parents,keluarga.. Yu yang kena involve sama..Darah panas masih mengalir ditubuh Yu,then kena control nafsu dengan perkara yang amat menyimbah minyak ke api yang tengah marak sakan.Kenapa tidak terbakar satu kilang kan?Siapa tidak marah kan kalau ibu sendiri kena maki,kutuk oleh MAKCIK sendiri? sedangkan keluarga Yu tak pernah SEKALI pun minta bantuan dari diorang jauh sekali kewangan atau keperluan.Bukan mahu cakap temberang,tapi itu kenyataannya.Yang dia mahu cakap sana-sini,burukkan ma Yu tu kenapa?Sanggup meredah hutan belantara asalkan niat mahu memburukkan ma Yu tercapai? hehh,pukimbet hampa lah woii! sorry sebab yu guna bahasa tidak elok untuk tatapan umum,lagu-lagi kalau yang membacanya adalah orang berkaitan.Agak tidak sopan sungguh kan?Well,im hot-blooded person.Still i cant control it 100%.Tapi,didahului sebelum itu.. Yu nak minta maaf sesangat kalau bahasa lepas ni agak kurang ajar.Tapi,Yu dah tak tahan dah..Yu panas sangat dengan orang yang kutuk ma Yu ni.. dia ingat dia tuhan ka??

Wei apa masaalah kau dengan keluarga aku ni?Masaalah keluarga aku,kami punya sukalah mahu settle macamna.Yang kau tak tahu mana asal usul datang tiba-tiba dari rimbunan pokok tu tiba-tiba mahu menyelit then menabur minyak petrol di api yang sedang marak tu awat?nak kena tusuk?Kau tak payah mahu cerita banyak lah langsuir.I know you well..Anak kau dua-dua tu cerai sebab mulut sensor kau tu jugak kan?Dasar anggap diri perfect! weyh,aku anak sulung tak perangai barua macam kau jugaklah ! kau cukup-cukuplah tonyoh cili dekat muka makcik-makcik aku yang lain,tapi jangan kau pernah nak pecahkan cili sekalipun depan ma aku ! Kalau tadi kau sempurna betul-betul,takpa jugak.Ini?kau cerminlah diri kau tu sikit.Aku taulah aku ni taklah iman teguh,cekal mengalahkan ulamak warak,tapi aku takdalah perangai bangsat macam kau.Wei,kau solat pun tak ada hati nak anggap diri kau tu sempurna.Kenapa?terbakar eh p*ntat kau kalau tak sembur gosip,burukkan ma aku dalam sehari?terbakar?nahh,,meh aku jirus guna air.Air langsung dari paip loji belakang sinun tu lagi kalau kau nak.Berkilat sampai asshole kau lagi tau??Well,macik-macik batak hot cam kau memang tak sedar diri.Maunya terjun bangunan 18 tingkat,kira syukur kalau tahu kedudukan sudah.Aku benci kau bencong.Aku ingat kau baik.Rupanya backstabber ! depan kemain comel lagi kau bercakap.Mengalahkan Kak Ton,tapi belakang?? kau lumat-lumat najis dekat muka ma aku ehh?? awas kau !


Okey... CUKUP Yu..cukuppp ! u arent suitable untuk cakap benda ni.Apa yang penting sekarang,kau kena fikir panjang.Fikir jauh.. bagaimana caranya mahu selesaikan hal ini,tanpa mengguris hati sesiapa pun.Think Yu,Think it deeply....I know you can.Biar belakang urus tu masaalah lain.The most important thing now is your eomma ! she was the one whose born you.What ever people said,they didnt live in your situation.You know well right what had happen to your family?so,u was the one whose must react !!




Older Post Newer Post